معرفی چند تا کارت گرافیک که برای همه خیلی مهمه و محصولی که خیلی ها موقع خرید سرشون مثل آب خوردن کلاه می ره . چون نمی دونن به چی باید توجه کنن .
خوب اول باید به پردازنده ی مرکزی توجه کنید( کارت گرافیک یه نمونه کوچیک کامپیوتر هست) اسم پردازنده ی مرکزی نود درصد کارایی رو مشخص می کنه . اما این شناختن هم کار هر کسی نیست . اما یاد گرفتنش هم سخت نیست مثلا:
اول اینکه کارت گرافیک انحصار دو تا شرکته ATI و NVIDIA . شماره گذاریشون هم ساده هست.
ATI به این شکل
RADEON yy xx
که yy سری ساخت هستن که از 20 شروع می شن و 30 و 40 و xx ها رتبه رو در این دسته نشون میدن که مثل 70 و 50 مثلا کارت radeon 4850 و radeon 4870 که مشخص می کنه هر دو از یه خانواده هستن اما 70 قویتره .
اما نویدیا اینم مثله همون فقط اسمها فرق می کنه مثال geforce xxyy مثل کارت geforce 8800 و غیره ضمن اینکه معمولا پسوند هم دارن مثل gt gtx که مشخص کننده قدرت در شرایط یکسان هست . در سری جدید کارت های انویدیا شماره گذاری عوض شده و به شکل gtx xx در اومده مثل GTX 260 و GTX 280 . پس اول پردازنده رو در نظر بگیرید . نکته ی دوم رابطه حافظه رو در نظر بگیرید . که معمولا حدااقل 128 هست و بعد 256 و 512 این نکته ی دوم هست و بیست درصد کارایی رو در بر می گیره . خوب شد صد در صد . بقیه چیها هم مهمه اما این دو تا حرف اول رو میزنه . و گرنه سایه زنی و اینها هم فاکتور مهمی هست ولی نه به این اندازه . حافظه هم که ملت میگن 512 1 گیگ این رتبه اخر رو داره . یه راه ساده برای خلاص شدن از همه ی اینها نگاه کردن به پهنای باند کارت گرافیک هست که همه چیز رو راحت می کنه این پهنای باند هرچی بالاتر باشه بهتره . از حدود شش گیگ هم شروع میشه تا .